Webklient - tvorba www stránek Ostrava

[email protected]

Na maily odpovídáme denně

Klientský portál

Přidejte svůj dotaz/požadavek

+420 603 48 78 48

V pracovní dny od 9 do 16 h

On-line meeting

Naplánujte si ho podle sebe

Stavy objednávek

Sdílení pomůže ostatním

Po vytvoření objednávky ve WooCommerce, je tato uvedena do nějakého stavu. Jaké tyto stavy jsou, co od nich můžeme čekat si popíšeme v tomto článku.

V předchozí části jsme popsali proces objednávky a víme tedy, že po vytvoření objednávky, je této nastaven nějaký stav.

Tím je Čeká na platbu – pending.

Tento stav je takový mezistavem, protože po vytvoření objednávky dochází ještě ke zpracování platby. Způsob tohoto zpracování je závislý na zvolené platební metodě. Ta totiž v závislosti na dalších operací, změní stav objednávky na některý z následujících:

  • Čeká na vyřízení – On hold
  • Zpracovává se – Processing
  • Dokončena – Completed
  • Zrušena – Cancelled
  • Selhalo – Failed
  • Vráceno – Refunded

Ke změně ze stavu pending dochází vždy!

V případě, že ve výpisu objednávek uvidíte tuto žlutou ikonu

je to příznak, že je něco špatně a při procesu zpracování objednávky došlo k chybě.

Změna stavu při použití bankovního převodu

V případě, že použijete platební metodu bankovní převod, výsledný stav objednávky bude Čeká na vyřízení. Bankovní převod totiž již nevyžaduje další akci zákazníka přímo na eshopu a proto jen zobrazí informace o tom, na jaký bankovní účet se mají peníze zaslat a objednávku převede do stavu on-hold.

Změna stavu při platbě kartou

Tato platební metoda není v čisté instalaci WooCommerce přítomna, je třeba použít některý z pluginů, ale jedná se o typ platby velmi rozšířený. Po vytvoření objednávky, kdy je nastaven stav čeká na platbu, je většinou zákazník přesměrován na prostředí poskytovatele platby kartou a zde dochází k zaplacení v reálném čase.

V případě, že se platba nedokončí a nedojde k návratu na eshop, zůstává objednávky ve stavu Čeká na platbu.

Pokud poskytovatel kartu odmítne, zákazník se vrátí na eshop a objednávka se nastaví na stav Selhalo.

V případě, že byla platba uhrazena, zákazník se vrací na eshop a objednávka se nastaví do stavu Zpracovává se, nebo Dokončeno. Do jakého, to záleží na konkrétní platební metodě.

Jaký stav bude mít objednávka po zaplacení?

Zde je třeba vědět, jakou platební metodu používáme. Pokud jsme nainstalovali plugin třetí strany, vždy záleží na autorovi pluginu, jaké chování nastavil. Po úspěšném provedení platby to je buď Čeká na vyřízeníZpracovává se, nebo Dokončeno.

Stavy selhalo, zrušeno a vráceno

Stav Selhalo označuje objednávku u které selhala platba. Typicky jde o odmítnutí platební karty. V tomto stavu by mělo jít objednávku znovu zaplatit.

Stav Zrušeno označuje objednávku, jenž byla zrušena manuálně, zásahem administrátora a nebo se do toho stavu dostala po uplynutí určité doby, po kterou WooCommerce drží nedokončenou objednávku ve stavu Čeká na platbu.

Vráceno označuje objednávky, které byly refundovány plně, nebo částečně. Některé pluginy platebních bran mají tento mechanismus vestavěný, ale jinak lze objednávku vrátit pouze manuálním zásahem správce obchodu.

Barevné označení stavů objednávek v administraci

Pro lepší přehled v objednávkách, obsahuje WooCommerce barevné ikony, označující stav objednávky.

Stavy tak jsou zobrazeny na obrázku:

  • Čeká na platbu
  • Čeká na vyřízení
  • Zpracovává se
  • Dokončeno
  • Selhalo
  • Zrušeno
  • Vráceno

Nápověda pro Woocommerce byla převzata z webu Vladislava Musílka – https://musilda.cz/woocommerce-navod/