Vlastní logo je pro značku nezbytností. Proč a jak navrhnout firemní logo, když nemáte k dispozici dostatečně vysoký rozpočet?
Jak a proč vytvořit kvalitní firemní logo
Firemní logo patří k charakteristickým prvkům každé firmy. Zároveň reflektuje její cestu trhem, neboť se stejně jako společnost samotná v čase vyvíjí a modernizuje. Vlastní logo jednoznačně potřebuje velká korporace ale i menší firma. Netýká se však pouze firemního sektoru, pro své podnikání ho upotřebí i freelanceři. A to bez ohledu na to, v jaké konkrétní oblasti se rozhodli rozvíjet svou činnost.
Ve všech těchto případech dobře vytvořené logo:
- přitahuje pozornost
- utváří silný první dojem
- je jedním z prvků základ identity vaší značky
- je snadno zapamatovatelné
- odděluje vás od konkurence
- podporuje loajalitu ke značce.
- a také: je velmi pravděpodobně prostě vaším cílovým publikem očekáváno.
Návrh loga nemusí být složitým a finančně náročným procesem. Zejména v měřítkách drobného podnikání není vždy nutné a často ani možné svěřovat návrh drahým grafickým studiím a profesionálním designerům. To ovšem neznamená, že jestliže nechcete za logo jako začínající či menší firma platit desetitisíce nebo i víc (třeba vizuální identita symbolizovaná !!! města Ostravy stálo bratru 1,8 miliónu), musí být člověk odsouzen jen k obrázku z Malování ve Windows nebo ozdobnému písmu z Wordu.
V současné době existuje celá řada jednoduchých nástrojů, které vám pomohou vlastní logo jednoduše vytvořit svépomocí. A to i když nejste profesionálním grafikem. Ti ostatně dávají k dobu svou zkušenost: Nemusíte od svého loga mít nerealistická očekávání. Rozhodně vám nezničí celé podnikání je proto, že není doslova do poslední čárky v souladu s grafickými příručkami. S logem určitě nestojí a nepadá celá vaše značka. Podstatnější je celá vaše pověst. Proto je i firemní logo pouze součástí celé vaší vizuální identity. Je dobré, ale třeba i pro další práci, ať už na webu, sociálních sítích, vizitkách, nebo třeba na polep auta nebo cedulky na sídel firmy, je mít vytvořený tak, jak má být a ve správných formátech. Přesně to vám splňuje šikovný on-line nástroj skryvající se pod jménem Smashing Logo. Vyzkoušeli jsme ho pro vás a můžeme jej jenom doporučit.
Jak pracovat s nástrojem Smashing Logo
S virtuálním grafickým nástrojem Smashing Logo si stačí uvést pouze několik nejdůležitějších atributů, které vás charakterizují. Ty vám pomohou v automatizovaném nástroji logo dostatečně personalizovat.
Základem pro vaše logo bude celý název, případně jen zkratka. Zadávat budete do editoru dále klíčová slova, která charakterizují vaše odvětví i vaši značku. Barvy je možné akceptovat ty doporučené, případně si vybrat jiné. Lze si vybrat i typ loga a určit, zda má návrh být založen na ikonách, počátečním písmenu nebo názvu.
Editovat lze také fonty a do grafiky můžete přidat i různé efekty. Navíc se můžete spojit s designéry, kteří logo dále individuálně upraví, pokud si v přednastavené databázi nevyberete. Knihovna s grafickými návrhy je navíc pravidelně rozšiřována, v čase tak nehrozí, že byste potkávali další a další společnosti, jejichž loga vypadají podobně jako to vaše.
Jaké jsou výhody služby Smashing Logo
Hlavní výhodou je to, že s nástrojem lze pracovat bez registrace. Potřebujete tak jen chuť tvořit a trochu času, svoje budoucí logo ihned vidíte v reálném čase. Uložené zůstane minimálně dva týdny. tedy za předpokladu, že si uložíte někde unikátní URL adresu s ID vaší práce nebo se k ní vrátíte ze stejného počítače a prohlížeče.
Ve srovnání s mnoha jinými grafickými nástroji lze přepnout Smashing Logo do češtiny. Volbám v editoru tím můžete lépe porozumět. Uchopit účinněji možnosti tohoto nástroje vám pomůže také kvalitně zpracovaná sekce FAQ.
Služba je dostupná v základu zdarma. V jejím rámci si bezplatně vytvoříte tolik log, kolik budete potřebovat. Pokud budete spokojeni a budete mít zájem si stáhnout celý balíček loga, využijte zpoplatněnou variantu. Měsíc po zaplaceni máte možnost si to případně rozmyslet a své logo změnit, nic víc už platit nebudete. Vaše logo můžete koupit ve třech tarifech označených jako Lite, Business nebo Premium. Rozdíl tkví v tom, že ve vyšších verzích například dostanete podklady v podobě vektorů vhodných hlavně pro tisk. Cena nejdražšího loga je 1550 korun, tedy jen zlomek toho, co byste zaplatili profesionálnímu grafickému studiu. Získáte logo třeba i v průhledném formátu, které vhodné třeba na web, když chcete na pozadí obrázek, verzi vhodnou pro tisk, vektorový formát (křivky) pro zvětšování bez omezení nebo třeba řezanou grafiku, upravené formáty pro Facebook, Instagram a další sociální sítě, barvy a názvy písem pro webdesignera, aby logu přizpůsobil web a jako bonus dokonce i několik animovaných efektů na webovky. Zkuste si to zadarmo ještě dnes.